DÜNYA OCAK 2015
82 BÖLGE MERSİN
21 Ocak 2015 / ÇARŞAMBA

DOAL Otomotiv’den, Mersin’e Yeni üretim tesisi yatırımı

Faaliyetlerini 2 bin 500 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 3 bin 500 metrekare alanda sürdürdüklerini anlatan Alper Turna, günde sekiz saat, yılda 300 gün çalışarak yıllık 4 bin ton muhtelif sac, profil, köşebent çeliği işleme ve montajlama kabiliyetine sahip olduklarını söyledi. Kaliteye büyük önem verdiklerini vurgulayan Turna, “TS EN 16949 tabanlı TS EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi, TS EN ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi, TS EN ISO OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı Güvenliği Yönetim Sistemi üçlü entegre Kalite Yönetim Sistemi ve EN ISO 3834-2 Metalik Malzemelerin Ergitme Kaynağı İçin Kalite Şartları sistemini şirketimizde uyguluyoruz. Endüstriyel ve sanayi tesisleri kurulumları, mekanik, teknolojik imalatlar, çeşitli otomotiv metal parçaları ve detayları imalatı, tambur, mil ve grupları imalat ve montajı alanlarında hizmet veriyoruz” diye konuştu.

"Amaç, İsrafı engellemek"

Belirledikleri kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşmada kardeş kuruluşlarının büyük rol oynayacağına da değinen Doal Otomotiv Ortağı Alper Turna, bu kapsamda 2012 yılında Mersin’de ‘TUDE Mühendislik Makine’nin, bu yıl da KKTC’de ‘TURDEL Construction Energy’nin kurulduğunu söyledi. Şirket olarak hedeflerini, “Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini sorunsuz karşılayarak, müşteri memnuniyetini ve bağlılığını sağlamak” şeklinde açıklayan Turna, bunun için de üretim sırasında israfı ortadan kaldırmayı, en kısa zaman ve en düşük maliyetle kaliteli üretim gerçekleştirme gayretinde olduklarını dile getirdi. Turna “Kaliteyi her zaman garanti altına almak ve her aşamada sürekliliği sağlayarak, rekabet gücü yüksek aranıan ürün ve hizmetler sunmak istiyoruz. Bunun için de personel eğitimine ve çalışanların yüksek motivasyon içerisinde olmalarına özellikle özen göstermeye çalışıyoruz. Piyasada olumlu bir imajımız var. Bizi güçlü yapan özelliklerden birisi de bu” dedi.

"Gereki know-how'a sahibiz"

Alper Turna “Güçlü olduğumuz yönlerin başında üretim için gerekli ve yeterli know-how’a sahip olmak geliyor. Bununla beraber şirketimiz diğer kuruluşlar ve piyasalar nezdinde olumlu bir imaja sahip. Bir ürünün kalitesi; müşteri gereksinimlerini mümkün olan en ekonomik düzeyde karşılamayı amaçlayan mühendislik ve üretim karakteristiklerinin bileşiminden oluşuyor. Müşterilerin ‘kalite-fiyat-termin’ dengesine yönelik beklentilerinin artan rekabet koşullarında karşılanması büyük önem taşıyor” dedi.


“Türkiye üretim ve tasarım merkezi olmalı”

KOBİ'lerin yeterince desteklenmediğini söyleyen Doal Otomotiv ortağı Mehmet Delebe, sektöre ilişkin değerlendirmelerde de bulundu. Mehmet Delebe şunları söyledi: “Sektörde tarım makineleri, otomotiv ve çelik konstrüksiyon alanlarında atıl kapasite oranı çok yüksek. KOBİ’lere yeterli alt yapısal destek sağlanmıyor. Yatırım yapmak isteyen sanayicilerin doğru yönlendirilmelerini sağlayacak mekanizmalar bulunmuyor ya da mevcutsa yeterince işletilemiyor. Öte yandan, ülke içindeki sermaye birikimini, üretim yatırımlarına yönlendirecek politikalar geliştirilmiyor. Bu sorunların çözümü ise sanayimizi geliştirmek, Türkiye’yi bir tasarım ve üretim merkezi haline getirmekten geçiyor.”